کسب آی تی

وبلاگی برای شروع موفقیت در کسب و کار اینترنتی
کسب آی تی

وبسایت کسب آی تی، درباره روال کاری یک دانشجوی کامپیوتر با سرمایه ی مالی زیر صفر و پشتکار بالاست، که در راه تجارت الکترونیک و کسب و کار آنلاین قدم گذاشته و سعی می کند مراحل موفقیت در کسب و کار اینترنتی را طی کند. او در این راه با مشکلات و موانع زیادی از جمله امور مالی، خانوادگی، کاری و روانی و... رو بروست. در این وب مراحلی آمده که در این راه پشت سر گذاشته و یا از روندی می گوید که در آینده برای اینکار در نظر گرفته. او در اینجا درخواست همکاری به صورت گروهی و تیمی را ارائه نموده و از علاقه مندان این راه دعوتِ پیوستن، به این گروه را اعلام کرده است.

بایگانی
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰


جستجوی مسیر و کشف راه حل
قدم چهارم: کسب و کار اینترنتی:
کشف مسیر و ثابت قدمی در راه کسب و کار پردرآمد
  
در مرحله ی سوم درباره اعتماد و شروع به کار در سایت های کسب و کار آنلاین گفتم و درباره روال کاری ای که برای کسب موفقیت دائمی در نظر گرفتم توضیحاتی دادم. در این مرحله به این موضوع می رسیم که شما بعد از اعتماد کردن و برداشتن گام اول یعنی ثبت نام و شروع بکار در سایت باید مسیر رسیدن به موفقیت در کسب و کار مربوط به اون سایت رو پیدا کنید و در راهی که کشف کردید ثابت قدم باشید.
قطعا روال کاری هر سایت به گونه ای تنظیم شده که یا سود حاصله به طور برابر تقسیم بشه یا بیشترین قسمت سود نصیب کاربرها بشه و یا در آخرین حالت بیشترین سود نصیب مدیر سایت بشه.
در حالت اول در صورتی که سایت روال استاندارد و مدونی داشته باشه و به اون ها در تمامی شرایط مقید باشه، همچنین از لحاظ میزان درآمد و پرداخت مبلغ منطقی و معقولی رو در نظر گرفته باشه با حجم زیادی از کار و کاربر و موفقیت روبرو میشه و در صورتی که واقعا ثبات قدم داشته باشه در طول زمان نه چندان زیادی به اعتبار زیادی دست پیدا میکنه و در غیر این صورت دو حالت براش پیش میاد، یا با نهایت شرافت و انسانیت مبالغ مربوط به کاربران و کارفرمایان رو پرداخت میکنه و اعلام ورشکستگی میکنه، که در این حالت احتمال تزریق سرمایه ی دوجانبه از طرف کارفرمایان و کاربران برای ادامه ی کار با شرایط جدید و بهتر زیاد هست و یا در نهایت بی شرمی بدون هیچ قید و بند و پرداختی از صحنه محو میشه، که در این صورت شدیداً با پیگیری دوجانبه ی کارفرمایان و کاربران مواجه خواهد بود. چنانکه بارها شاهد این موضوع بودم.
در حالت دوم در صورتی که مدیر سایت از ابتدا قصد کلاهبرداری نداشته باشه و باز مثل مورد اول در صورتی که روال کاری مشخصی داشته باشه و به اون ها مقید باشه، بخاطر نوع تقسیم درآمد با استقبال شدیدکاربران متقاضی در همکاری و شراکت مواجه و در مدت زمان کمی معروف میشه و در صورتی که باز مبالغ کاری برای کارفرمایان رو منطقی و معقول در نظر گرفته باشه از سمت کارفرمایان هم با استقبال خوبی روبرو میشه چرا که، با بیشترین تعداد کاربر شاغل، احتمال موفقیت پروژه در کمترین زمان ممکن فراهم میشه. مدیر این سایت بخاطر نوع تقسیمی که انجام میده، از لحاظ میزان درآمد، با کاربران موفق فرق زیادی نداره و تنها یکی دو پله از اونها بالاتر یا پایینتر قرار میگیره و دقیقا سرسفره ای که پهن کرده با بقیه برابر و برادره. این سایت ها در صورت پایداری و ثبات در آینده ای نه چندان دور صدرنشین صفحات اول گوگل و شناخته شده ترین سایت های کاری خواهند بود. در غیر این صورت باز مثل مورد اول دوحالت شرافت و بی شرمی اینجا هم صدق میکنه.
اما سایت های کاری نوع سوم سایت هایی هستن که سیاست کاری خودشون رو طوری تنظیم میکنن که کاربرها برای رسیدن به موفقیت همیشه دچار کمبود منابع باشن و با تمام تلاشی که میکنن باز درجا بزنن،  سایت هایی به این شکل در مدت زمان کمی شناسایی شده و از طرف کاربران ترک و طرد میشن و در این حالت هم از طرف کارفرمایان مورد مناسبی برای ارائه کار و ادامه ی همکاری دیده نمیشن. آینده ی این سایت ها به روشنی مشخص هست و اونها در کمترین زمان ممکن و به بدترین حالت ممکن از صحنه ی کاری محو میشن بطوری که هیچ کس یادی از اون ها نمیکنه مگر برای عبرت آموزی.
خب، دیدیم که سه نوع روال کاری برای کسب و کار اینترنتی داریم و هر کدوم از اون ها رو هم تا اندازه ای تحلیل کردیم و آینده ای برای اون ها در نظر گرفتیم. بطور معمول سایت ها و سیاست های کسب و کار آنلاین از یکی از این سه حالت خارج نیست و آینده ای که برای اون ها گفته شد نیز به عینه تجربه و دیده شده و باز به احتمال زیاد از اون حالت خارج نیست.
حالا میرسیم به اینکه چطور راه و مسیر موفقیت در این نمونه سایت ها رو کشف کنیم. دوستان، باید عرض کنم خدمتتون که جریان موفقیت بسیار ساده ست، تنها باید پایدار، هوشیار و فرصت طلب باشید. حتما میپرسید چطور؟ کمی توضیح بده...
ببینید؛
منظورم از پایدار بودن اینه که حتما به صورت روزانه روال کاری هر سایت رو انجام بدید تا در بهترین شرایط کاری خودتون باشید، فرض بگیرید که کاری که انجام میدید در واقع یک کار در دنیای نیرو و فیزیک و واقعی هست و باید به بهترین شکل ممکن انجام و به اتمام برسه و سعی کنید که از این لحاظ بهترین کاربر اون سایت باشید.
منظورم از هوشیار بودن اینه که حتما در تالارهای گفتگو و انجمن های سایت ها فعالیت داشته باشید و اخبار و اطلاعیه های سایت رو دنبال کنید، حداقل هر دو روز یک بار به انجمن سایت سری بزنید، مطلب یا نظری بذارید و یا جدیدترین اخبار مربوطه رو حتما مطالعه کنید، حتی اگر در حال حاضر یا درآینده هم به کارتون نیاد. اگر بدونید و حضور داشته باشید، بهتر از اینه که نباشید و ندونید.
و در مرحله ی سوم منظورم از فرصت طلب بودن اینه که به محض اینکه اولین موقعیت برای پیشرفت شما پیش اومد حتما ازش استقبال کنید. توی خیلی از سایت ها اطلاعیه های همکاری چه سرمایه گذاری های مشروط و چه درخواست همکاری به ازای پرداخت هزینه گذاشته میشه و شما می تونید با بکار گرفتن کمترین هزینه و بهترین استعدادتون هم اون کارها رو انجام بدید. البته این اتفاق نمی افته مگر اینکه شما مرحله ی قبل رو بطور پیوسته انجام بدید و مرحله ی قبل هم متأسفانه متصل به مرحله ی اول هست.
در نتیجه شما در صورتی که در کارتون تنها ثابت قدم باشید، مراحل موفقیت رو یکی پس دیگری پشت سر می گذارید.





نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی