کسب آی تی

وبلاگی برای شروع موفقیت در کسب و کار اینترنتی
کسب آی تی

وبسایت کسب آی تی، درباره روال کاری یک دانشجوی کامپیوتر با سرمایه ی مالی زیر صفر و پشتکار بالاست، که در راه تجارت الکترونیک و کسب و کار آنلاین قدم گذاشته و سعی می کند مراحل موفقیت در کسب و کار اینترنتی را طی کند. او در این راه با مشکلات و موانع زیادی از جمله امور مالی، خانوادگی، کاری و روانی و... رو بروست. در این وب مراحلی آمده که در این راه پشت سر گذاشته و یا از روندی می گوید که در آینده برای اینکار در نظر گرفته. او در اینجا درخواست همکاری به صورت گروهی و تیمی را ارائه نموده و از علاقه مندان این راه دعوتِ پیوستن، به این گروه را اعلام کرده است.

بایگانی
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰


اعتماد و شروع گام های یک موفقیت

قدم سوم: کسب و کار اینترنتی:
اعتماد و شروع گام های یک موفقیت اینترنتی
  
توی قدم قبلی عرض کردم خدمتتون، که در کسب وکار آنلاین هرگز بی تحقیق و کسب اطلاعات لازم درباره یک سایت کسب و کار اینترنتی که قسمتی از مشاغل آنلاین رو به خودش اختصاص داده و آشنایی اولیه به روال کاری اونها برای سرمایه گذاری و کسب سودهای کلان اقدام نکنید.
همچنین، باید به عرضتون برسونم که علاوه بر این اون فرد و سایت تا خودش و نوع برخورد با شما رو اثبات نکرده، هرگز اعتماد نکنید. خیلی سخته که آدم بخواد کسی رو توی دنیای مجازی بشناسه و قطعا سخت ترین قسمت کار اینه که بخواد به اون درباره ی سرمایه گذاری اعتماد کنه!
برای اینکه بتونیم در راه کسب و کار اینترنتی و در نهایت درآمد مطمئن و پرسود، گام های مطمئنی برای پیشرفت و کسب موفقیت برداریم، باید به نکات ریز و درشتی توجه کنیم و از ذره ذره اون ها تجربه بگیریم و برای قدم بعدی خودمونو آماده کنیم. متأسفانه در بحث کسب و کار اینترنتی نمیشه بی گدار به آب زد و ناآگاهانه به پیش رفت، چه بسا که ضرر و زیان حاصل از اون می تونه جبران ناپذیر باشه و قطعا دو موردش جبران نمیشه... زمان و هزینه
حتی اگر بگید من هزینه ای نکردم و زمان آنچنانی نذاشتم، باز هم در اشتباهید... زمانی که برای کسب و کارتون میذارید حتی اگر روزانه نیم ساعت هم باشه، در طول یک ماه شما 5 ساعت از وقتتون رو گذاشتید و همچنین برای این زمان متحمل پرداخت هزینه ای بین 5 تا 10 هزار تومن برای اشتراک اینترنت میشید، اگر در زمان بی باری و رایگان بودن اینترنت (معمولا از ساعت یک تا هفت صبح) هم کارتون رو انجام بدید، باز برای کسب و کار و درآمد اینترنتی از سلامتی خودتون زدید، حالا همین داستان رو برای یک سال در نظر بگیرید، قطعا میزان قابل توجهی انرژی، زمان و در رده ی بعدی هزینه رو محاسبه کردید، در نتیجه هرگز فکر نکنید که امکان به ضرر افتادن شما صفر هست. تمام تلاش ما بر اینه که امکان شکست و ضرر به ضعیفترین حالت خودش برسه، در نتیجه باید راه های مربوط به اثر منفی رو مسدود کنیم.
دوستان، یکی از راه های شناخت سایت های کسب و کار اینترنتی اینه که توسط سایت های مرجع دیگه ای بررسی و وضعیتشون مشخص بشه، راه بعدی اینه که ببینید سایت های دیگه درباره ی اون چی میگن؟ راه بعدی انجمن و تالار گفتمان همون سایت هست، که باید توسط شما به خوبی بررسی بشه و زیر و بم کار دستتون بیاد و آخرین راه اینه که خودتون رسما با مدیر سایت ارتباط برقرار کنید و ازش بخواید که درباره ی روال کاری ش توضیح بده و آینده کاری خودش رو براتون معلوم کنه، که وقتی دارید هزار تومن هم سرمایه میذارید، برای اون خاطرتون جمع باشه...
این همه مراحل رو برای این میگم، چون خیلی ها هستن که منتظر فرصتن برای کلاهبرداری اینترنتی و فکر میکنن که واقعا می تونن بی هیچ تاوانی از مهلکه جون سالم به در ببرن...
واقعا برای این افراد جای بسی تاسف هست، نمی دونم چی درباره مردم و نوع برخوردِ اونها فکر میکنن... ولی واقعا یه لحظه ی تصور کنید... اگر این مردم نباشن که توی کارهای اونها سرمایه گذاری کنن، از کجا سرمایه لازم رو میارن؟ اگر قرار باشه هرکس از راه برسه و یه تیکه از اعتماد این مردم توی دنیای مجازی رو بِکَنه، دیگه چیزی برای مدیران و سایت های دیگه که واقعا قصدشون برد دو طرفه ست باقی نمی مونه!!!!
البته، من خودم هنوز به مرحله آخر نرسیدم... هروقت رسیدم خوب براتون توضیح میدم که برای هرکدوم از سایت ها چه اتفاقی افتاد و چه جوابی به من دادن...
در حال حاضر تنها دارم از طریق روش های کاری هر سایت مراحل موفقیت رو طی می کنم، تا بعد که وضعیت مالی م به نقطه ی مناسبی رسید، توی سایت هایی که بهشون اعتماد دارم برای سود معقول و مطمئن سرمایه گذاری کنم.
هرگز تا زمانی که به نقطه ی ثابتی نرسیدید، ریسک نکنید... این جریان حتی ریشه ی تاریخی و دینی داره!
میگن اول افسار شترت رو ببند و بعد توکل کن... (داستان در زمان پیامبر اتفاق افتاده و برای اطلاعات بیشتر می تونید جمله ی زانوی شتر را با توکل ببند رو جستجو کنید)
جریان دقیقا اینجا هم نمود داره من تا قبل از اینکه به نقطه ی ثبات نرسم، هرگز ریسک سرمایه گذاری جزیی و کلان رو قبول نمیکنم... منظور؟
منظورم اینه که وقتی میخوام توی سایت های سرمایه گذاری پولی بذارم، زمانی اینکارو میکنم که بدونم در صورت شکست، ضرر آنچنانی نمی کنم... البته هرگز به شکست فکر نکنید، اما حتی برای اون موقع هم راه حلی داشته باشید.
مثلا اگر 100 هزار تومن داشته باشم و یک سایت سرمایه گذاری مورد اعتماد که بارها خودش رو به من ثابت کرده، تنها 50 هزار تومنش رو سرمایه گذاری میکنم... تازه این پول از کجا اومده؟ از بارها اثبات همون سایت..!!
توی این روش درسته سایت خودش رو به من ثابت کرده و درسته که درصورت اثبات دوباره، من سود بالایی نمی برم، ولی از طرفی همیشه مطمئنم که اگر خدای نکرده مشکلی پیش اومد، من خیلی ضرر نکردم و این روال دوباره انجام میشه دوباره من نصف سود سرمایه گذاری فعلی م رو، تزریق به سایت مورد اعتماد میکنم و این روال همینجور تا موفقیت دائمی ادامه پیدا میکنه.
کم هستن سایت هایی که واقعا اثبات شده و باتجربه ان و قصدشون واقعا برد دوطرفه ست، ولی خلاصه آدم باید از یه جایی شروع کنه دیگه!!!
اگر همینجور ثابت بمونیم که هیچ تغییر درموفقیتمون ایجاد نمیشه!
آدم حتی اگر با ایجاد تغییرات، به ضرر بیافته بهتر از اینه که ثابت بمونه.




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی